mandag den 17. juni 2013

MIN PINLIGHED...

Jeg har længe tænkt på at lave dette indlæg, da det er noget folk ofte kommentere på og ligefrem væmmes ved. Jeg vil give et indblik i hvordan det egentlig føles. Føles at være i min tilstand...























Dette er mig, når det er værst. Jeg er gerne rød, minimum på halsen og det er direkte pinligt. Det værste er at jeg kan ikke sige hvad det er, andet end det er eksem. Som det ses på billederne er mine øjne røde og hævede (især over øjnene og selve øjenlågene), jeg har store røde plamacher på halsen, begge mine albuehuler er røde og sviger samt klør ekstremt samt jeg skalder og får røde pletter om munden og langs kæben.
- Det har været virkelig slemt over denne vinter hvor hele min pande har været en stor, rød, skaldene flade. Det piner mig, at jeg skal bevæge mig ud i offentligheden dage som i dag, hvor det er så slemt. Jeg ved at folk kigger når de undres over noget, men man føler sig udstødt når de overbeglor én, for at se hvad det er der er galt med mit ansigt.

Det er heller ikke fordi jeg ikke gør noget for at få det til at forsvinde, for det er virkelig det eneste man ønsker, når man ser sådan ud. Jeg har prøvet dyre cremer, jeg har prøvet at 'drukne' det i diverse andre cremer, jeg har prøvet at rense ansigtet (og halsen) konstant, tage både billige og (meget!!) dyre fiskeoliepiller, jeg har prøvet at dække det med en plejende dækstift.. Men uanset hvad så blusser det op kort tid efter.

Det er frustrerende ikke at kunne tage parfume på, uden at man skal stå med tåre i øjnene, fordi det svier så meget. Eller at kunne bruge lang tid på at smøre ansigtet ind i alt for at dække det og alligevel dukker det frem igen.


Jeg har længe følt en trang til at få det ud, fortælle hvad dét er. Man mister lysten til at gøre noget ved sig selv. Mest af alt har man lyst til at gemme sig væk under dynen, græde og håbe at man ikke bliver fundet igen, før det er forsvundet. Jeg ved ikke om det er allergi og skal til lægen en af de kommende dage..

Det er hårdt at gang på gang skal opleve nederlag, grundet dette. At folk kigger underligt når man går forbi. At de direkte væmmes, uden at kende baggrunden for det.

Men det vigtigste er... Stadigvæk at have modet til at være glad, på trods af denne hindring.

Peace out.

3 kommentarer:

  1. Jeg skulle netop til at spørge om du havde været ved lægen, men kunne jeg så se du snart skulle. Det lyder umiddelbart som noget du ikke kan tåle. Min mor kan f.eks. ikke ret godt tåle creme i ansigtet eller nogen form for makeup, så blusser hun nemlig totalt op.
    Men det kan være mange ting. Min lille fætter bluser f.eks. op når han spiser røde frugter og grøntsager, og han kan ikke tåle solcreme. Da jeg selv var lille fik jeg også det ved albuerne ligesom dig når jeg drak rød, gul eller grøn sodavand, fordi der var for meget farvestof i.
    Så jeg vil helt klart råde dig til at gå til lægen, og pas på med at bruge en masse cremer imod det, for det kan jo være, at det faktisk er dem du ikke kan tåle.
    Håber du finder noget imod det, og ellers husk på, at du selv med dette formår at være virkelig smuk ♥
    - Triney.

    SvarSlet
  2. føler med dig, jeg ligner dig på en prik.. *suk*

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet